Lansering: myMetier+ -en lærings- og kunnskapsportal for deg som jobber i prosjekter

Kompetanseutvikling

3 min. lesning

I dag lanserer vi myMetier+, en abonnementsbasert løsning som gir deg verktøyene du trenger for å gjøre en bedre jobb med dine prosjekter. myMetier+ er laget av prosjektledere for prosjektledere, og gir deg faglig påfyll med det nyeste innen prosjektfaget - samlet ett sted.

De fleste av oss har sikkert erfart å bruke tid på å søke etter prosjektfaglig innhold på internett for å få svar på det man lurer på der og da. Det er ikke mangel på innhold som er utfordringen, men det kan være vanskelig og ikke minst tidkrevende, å identifisere innhold som er til å stole på, som er oppdatert og i tråd med beste praksis og standarder.

Som landets ledende opplærings- og rådgivermiljø i prosjektfaget er det naturlig for Metier OEC å ta rollen som kurator og gi kundene våre tilgang til kvalitetssikret innhold. Derfor lanserer vi nå myMetier+, en lærings- og kunnskapsportal for alle som jobber i og med prosjekter, uavhengig av bransje, type prosjekt og størrelse på prosjektet. Innholdet er praktisk anvendelig og gir deg faglig påfyll og hjelpemidler du vil dra stor nytte av i prosjektarbeidet. Portalen er full av prosjektfaglig innhold som er enkelt å søke og navigere i.

Innholdet er organisert i ulike fagtemaer slik at du enkelt kan finne frem til det du leter etter.

Under finner du en oversikt over temaene som vi har dekket per i dag:

  • Endringsledelse
  • Gevinstplanlegging og -realisering
  • Kontrakter og innkjøp
  • Metoder, modeller og rammeverk
  • Organisering, roller og ansvar
  • PRINCE2
  • Prosjektavslutning
  • Prosjekteierstyring
  • Prosjektgjennomføring
  • Prosjektoppstart og planlegging
  • Samhandling og teamarbeid
  • Smidige/agile metoder
  • Usikkerhetsstyring

Innenfor fagtemaene finner du artikler, videoer, e-leksjoner, sjekklister, maler, praktiske eksempler, e-bøker og arrangementer.


Les mer om myMetier+ - et jobbstøtteverktøy som gjør prosjekthverdagen din  enklere


Hvilken nytte gir myMetier+?

Under gir vi deg seks grunner til at et abonnement på myMetier+ vil gjøre din prosjekthverdag enklere og mer effektiv.

1. Alt faginnhold samlet på ett sted

Rask og enkel tilgang til kvalitetssikret faglig innhold basert på beste praksis og anerkjente internasjonale standarder.

2. Rask og enkel tilgang til relevant innhold

Du trenger ikke lenger bruke tid på å søke etter informasjon på nett. Vi har gjort jobben for deg og myMetier+ gir deg kunnskap og støtte akkurat når du trenger det.

3. Praktiske verktøy som kan tas i bruk direkte

Spar tid ved å ta utgangspunkt i våre ferdigutfylte prosjektmaler med veiledning for ulike typer bransjer og prosjekter. Her finner du mal for business case, prosjektplan, malpakke for PRINCE2 i små prosjekter og mye mer.

Er du ny i rollen som prosjektleder, -eier eller medarbeider? Fortvil ikke. Her får du tilgang til en rekke sjekklister som gir tips til hva man bør huske på i ulike roller og til ulike tidspunkter i et prosjekt.

4. Kontinuerlig påfyll av nytt faginnhold

Prosjektfaget er i utvikling, og ved å abonnere på myMetier+ holder du deg oppdatert og får kontinuerlig påfyll av faginnhold som vil gi deg ny kunnskap og inspirasjon i en travel hverdag.

5. Forsterket læringseffekt av tradisjonell prosjektopplæring gjennom repetisjon og refleksjon

Har du tatt kurs eller en sertifisering i prosjektledelse tidligere? myMetier+ gir deg oppfriskning av kunnskap og hjelper deg med å ta i bruk det du har lært.

6. Mulighet for skreddersøm av innhold

Vi kan skreddersy løsningen etter virksomhetens behov. Har dere for eksempel egne maler, sjekklister eller annet fagstoff som skal være lett tilgjengelig? Gjennom myMetier+ kan dette enkelt tilgjengeliggjøres for alle ansatte.

myMetier+ holder deg oppdatert

Portalen vil være i kontinuerlig utvikling og vi fyller stadig på med mer nyttig innhold. Tilsvarende lærings- og kunnskapsportal finnes per i dag ikke på det norske markedet. Vi vet at behovet er stort - det har våre kunder bekreftet. Vi håper du finner myMetier+ nyttig og at løsningen vil bidra til å gjøre din prosjekthverdag enklere.

Les mer om jobbstøtteverktøyet myMetier+ som gjør prosjekthverdagen din enklere


Tove er leder for Metier OEC Academy og har jobbet med kompetanseutvikling og læring gjennom hele sin karriere. De siste 17 årene har hun vært med på å bygge opp Metier OEC Academy til en ledende leverandør av studier, kurs og sertifiseringer innen prosjekt-, program- og porteføljeledelse. Hun er utdannet innen økonomi og administrasjon med fordypning i markedsføring. Tove er glad i å være på sjøen og tilbringer nesten hver helg i hjembyen Kragerø.


Likte du dette blogginnlegget? Da tror vi at disse også passer for deg

De 10 mest leste blogginnleggene i 2020

Snart er 2020 over, og vi går inn i et nytt år som forhåpentligvis ikke blir fullt så preget av pandemien som dette året har vært. Vi tar et lite tilbakeblikk på året som har gått og deler de blogginnleggene som har blitt mest lest.

Hva er forskjellen på PRINCE2 Foundation og Diploma in Project Management?

Det finnes et hav av kurs og sertifiseringer i prosjektledelse. En utfordring for deg som ønsker å utvikle din karriere er beslutningen om hvilken du bør satse på. Diploma in Project Management og PRINCE2 Foundation er våre mest populære kompetansetilbud. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på likheter og ulikheter og hva du bør velge.

Fem grunner til å ta en IT Project Professional 2.0 sertifisering

IT Project Professional er en beste praksis for gjennomføring av IT-utviklingsprosjekter som ble utviklet av Metier OEC og Promis i 2012. Bakgrunnen for utviklingen var at mange norske virksomheter tok i bruk smidige metoder og at man basert på erfaringer fra en rekke vellykkede prosjekter så et behov for å definere en beste praksis.