Visste du at du kan ta en internasjonal Executive MBA i prosjektledelse?

Kompetanseutvikling

3 min. lesning

SKEMA Business School og Metier OEC kan som den eneste leverandøren i Norge tilby en Executive MBA i prosjektledelse. Studiet er internasjonalt, og tiltrekker seg deltakere fra hele verden. Programmet er rettet mot senior-managere, prosjektdirektører, prosjektdeltakere, administrerende direktører og gründere, men passer også utmerket til deg som ønsker å øke kompetansenivået ditt og deretter jobbe med ledelse på et strategisk nivå.

Hvorfor velge Executive MBA hos SKEMA/Metier OEC?

1. Studiet er svært fleksibelt og gjennomførbart ved siden av full jobb.

2. Studiet går over 18 måneder og innebærer obligatorisk deltakelse på 6 samlinger á 5 dager hver på ulike campus i verden, i tillegg til webinarer, e-læringskurs og innleveringer. De siste 6 månedene brukes til å skrive en prosjektoppgave (capstone project).

3. Dersom du ikke har mulighet til å delta på et av kursene, kan dette kurset gjennomføres med neste gruppe.


Last ned gratis brosjyre om Executive MBA.


4. Som deltaker på dette studiet vil du ha mulighet til å bygge gode relasjoner til både medstudenter og erfarne foreleserne fra hele verden. Foreleserne har praktisk erfaring fra arbeid i forskjellige virksomheter, høy grad av pedagogisk kompetanse, i tillegg til at de fleste også innehar PhD-grader.

5. Til sammen skaper dette et unikt læringsmiljø, et nettverk av dyktige fagfolk og spesialister som du kan lære av og sammen med.

6. Du vil også bli en del av den voksende eksklusive Metier OEC Alumni gruppen.

Dette oppnår du ved å gjennomføre Executive MBA i prosjektledelse:

  • Forstå prosessene for å implementere effektiv prosjektledelse i en virksomhet.
  • Inngående kunnskap og forståelse for mekanismer, strukturer og prosesser i prosjekter, prosjektporteføljer og prosjektorienterte selskaper.
  • Bidra til å forbedre prosjektledelse og ledelse praksis i dagens og morgendagens dynamiske og komplekse prosjektmiljøer.
  • Bidra til økt kompetanse i utvikling av talenter innen kunnskapsøkonomi
  • Økt kompetanse innen ledelse og strategi for hele selskapet
  • Økt forståelse for utfordringene i den globale økonomien
  • Utvikle analytiske evner på strategisk, taktisk og operasjonelt nivå
  • Utvikle lederegenskaper tilegnet en global forretningsstruktur

LES OGSÅ: 5 grunner til at du bør ha en Executive MBA

Kriterier for opptak:

  • Mastergrad eller tilsvarende (5 års høyere utdannelse).
  • Kandidater med bachelorgrad kombinert med lang erfaring på ledelsesnivå vil også bli vurdert.
  • Minimum 5 år som yrkesaktiv
  • Gode engelskkunnskaper
  • Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og nettbasert.
  • Mulighet til å avsette tid til et krevende studieløp

Last ned brosjyre for Executive MBA i prosjektledelse

For mer informasjon se www.emba.no


Sumbal er Certification Manager i Metier OEC Academy og er ekspert på de ledende internasjonale sertifiseringene i prosjektledelse. Hun har en bachelorgrad i markedskommunikasjon, har tidligere jobbet som implementeringsansvarlig og fagkonsulent i Storebrand og elsker å reise.


Likte du dette blogginnlegget? Da tror vi at disse også passer for deg

Vet du egentlig hvordan du påvirker de du leder?

Som leder kommuniserer du sannsynligvis mye, med mange ulike mennesker, i løpet av en vanlig dag. Er du bevisst på hvordan du påvirker andre gjennom måtene du kommuniserer på? Visste du at det finnes forskjellige kommunikasjonsstiler som du kan bruke, eller la være å bruke, når du skal lede teamet ditt i en bestemt retning?

De 10 mest leste blogginnleggene i 2021

Da var nok et annerledes år over. Vi har tatt et tilbakeblikk på året som har gått og sett på hvilke blogginnlegg som dere likte best og som engasjerte dere mest. Her finner du mye godt fagstoff om ledelse, prosjektledelse, smidig metodikk - og mye mer. Vi håper du finner det nyttig. God lesing!

Repetisjon: Nøkkelen til å bevare ny kunnskap

Innenfor pedagogikken og psykologien har man forsket på hvilken effekt repetisjon har for læring. Det viser seg, ikke så overraskende, at repetisjon fremmer læring. Men det er stor forskjell på læring for å bestå en eksamen eller en sertifisering, og læring for å bevare ny kunnskap og faktisk endre måten man jobber på. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på den siste formen for læring hvor man har et ønske om å sette ny kunnskap ut i praksis. Hva skal til for å lykkes med å ta i bruk ny kunnskap, og hvordan lærer vi best?